ניקוי שטיחים לבד
שתף
ניקוי שטיחים לבד מאסטר קלין

ניקוי שטיחים לבד

ינון יזדי
ינון יזדי

השטיח שלנו מצוי במקומות "החמים" והכיפיים ביותר בבית אם זה בסלון, בחדר השינה או בחדר הילדים. אזורים אלו לרוב בולטים עבורנו במהלך זמן השהות בבית במיוחד כשמגיעים אורחים.

צוות מאסטר קלין מומחה לשירותי ניקוי שטיחים מקצועי וכמו כן גם בעוד תחומים כמו ניקוי ספות, ניקוי השטיח הינו תהליך נפוץ ביותר כיוון שהשטיח שלנו זקוק לניקיון ולתחזוקה ברמה תקופה יותר.

לנקות את השטיח לבד, זה אפשרי, אבל אם בא לכם לחסוך את הכאב ראש, אנחנו כאן בשביליכם.

השטיחים לרוב אוגרים בתוכם לכלוך רב, אבק וחולות אשר אנו מכניסים מבחוץ. לעיתים מצטברים עליהם כתמים של אוכל ושתייה ועלינו לתחזק אותם באופן שוטף.

ניקוי שטיחים באופן עצמאי זו משימה לא תמיד פשוטה ואנו לא תמיד יודעים איך לעשות אותה לבד בבית, רוצים תוצאה מושלמת מוזמנים לחייג. 

שטיח למעשה הוא אריג אשר עשוי מחומרים שונים ויש לדעת באילו חומרים להשתמש על מנת לשמור על יופיו.

הרי אין סיבה להחזיק פריט כל כך גדול בבית אם אינו מוסיף לעיצוב הבית. על כן ריכזנו לכם כאן מספר טיפים איך עושים ניקוי שטיח לבד.

אז ויתרתם על הזמנת חברת ניקיון, יש כיום מספר דרכים לניקוי שטיחים בצורה הטובה ביותר ועם חומרים טבעיים, בעזרת השלבים הבאים תוכלו לנקות את שטיחי הבית שלכם באופן עצמאי ובצורה הטובה ביותר. 

איך לנקות שטיח לבד השלבים 🙂

שלב ראשון

כאשר אתם מנקים את השטיח בעצמכם, כדאי בשלב הראשון לעלות את החול שהצטבר אל פני השטח.

פעולה זו טובה מאוד לשטיחים בעלי שערות גבוהים. אם זהו יום ניקיון יסודי בביתכם, כבר בתחילת הניקיון הפכו את השטיח על הרצפה.

פעולה זו תעזור לגרגירי החול שהצטברו לרדת אל פני השטח. לאחר שתרימו אץ השטיח תוכלו לראות את גרגירים החול על הרצפה.

שלב שני

לאחר שהעליתם אל פני השטח את גרגירי החול החבויים בתול השטיח כעת יש להשלים את הפעולה ולנקות את הגרגרים אשר לא ירדו אל הרצפה. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים. הדרך הראשונה היא דרך קצת מיושנת, אך מתאימה למי שאין לו שואב אבק בבית.

עליכם לשים את השטיח על גבי חלון ולדפוק עליו בעזרת דופק שטיחים. האפשרות השנייה והיותר פשוטה ומודרנית כיום היא להשתמש בשואב אבק. השואב יעשה שתי פעולות. הוא למעשה ישאב גם את גרגירי החול שעלו לפני השטח וגם את האבק וקרדיט האבק שנצברו.

שלב שלישי

בשלב הבא לאחר שניקיתם את גרגירי החול והאבק שיצטבר, זה הזמן לעבור לשלב בו מנקים את השטיח מכתמים. את המשימה הזו ניתן גם לעשות בשתי דרכים.

דרך ראשונה היא להשתמש בתכשירי ניקוי אשר נמכרים ברשתות. חומרים אלו מכילים חומרי ניקיון כימיים המיועדים להסרת כתמים.

עליכם להתיז אותם על השטיח ובעזרת מברשת לשפשף באופן שיטתי. לאחר ששפשפתם, חכו מעט על מנת שהחומר יעשה את העבודה ואז בעזרת דלי ומים חמימים עברו על השטיח עם מטלית אשר תספוג את החומר.

אפשרות נוספת ולדעתנו טובה הרבה יותר וידידותית לסביבה היא להשתמש בחומרים טבעיים להסרת כתמים. החומרים הטובים ביותר לכך הם הסודה לשתייה והחומץ אשר מפרקים כתמים היטב.

השימוש בסודה לשתייה וחומץ נעשה בעזרת דלי מים חמים אשר מהול במעט מהם. טבלו את המברשת בדלי ושפשפו את הכתמים אשר על השטיח באופן שיטתי.

לאחר שסיימתם, תנו לסודה לשתייה והחומץ מעט זמן לעבוד ולאחר מכן מלאו את הדלי במים חמימים חדשים ונגבו את השטיח עם מטלית.

 שלב רביעי ואחרון

בסיום התהליכים הללו תנו לשטיח להתייבש באוויר. והנה לכם שטיח נקי מאבק, גרגירים וכתמים.

על מנת לתחזק את השטיח באופן קבוע, עליכם לעשות את פעולה זו פעם בחודש ובהחלט תוכלו לשמור על השטיח שלכם נקי לאורך זמן. כמו כן דעו לכם שתמיד תוכלו להזמין פעם בשנה או שנתיים ניקיון שטיחים מקצועי אשר יעשה עבורכם את העבודה.

ניקוי השטיח באמצעות חומץ

אם נשפך לכם על השטיח משקה או אם יש לכם כלב או חתול שהחליטו שהשטיח הוא כר דשא וכדאי לסמן אותו בשתן טרי, אתם יכולים להיעזר בחומץ להסרת הכתמים, ולנטרול הריחות. לוקחים כוס חומץ, מערבבים עם כוס של מים פושרים, טובלים את הסמרטוט הנקי ומנקים. לא בהכרח שיירדו  כל הכתמים, זו גם עבודה מאד מפרכת להתחיל לעבור על כל השטיח עם סמרטוט, אבל לפחות תנטרלו את ריח השתן.

ניקוי שטיחים לבד – אל תעשה 

קודם כל, נתחיל מזה שאתם לא יכולים להיות עבדים של השטיח שלכם, ולקפוץ על כל כתם. הוא על הרצפה, אנשים ובעלי חיים דורכים עליו כל הזמן, שחררו. 

דבר שני, אל תנסו "למרוח" את הכתם. כשרואים כתם או לכלוך יש נטייה לקחת מגבון או סמרטוט רטוב ולעסות את הכתם בסיבובים, כמו שמנסים להוציא כתם מחולצה למשל.

בשטיחים זה ממש לא מומלץ: הלכלוך יורד למטה, לתוך הסיבים, או מתפשט לעבר סיבים אחרים. בשני המקרים אתם רק מקבלים כתם יותר עמוק ויותר גדול, שקשה להשתלט עליו. 

טיפ שלישי הוא לא לנסות לכבס את השטיח. גם שטיחונים קטנים, שנראים שאפשר להכניס למכונת הכביסה, לא צריך לכבס. הצמר ו/או הסיבים שלהם עדינים מדי לברוטליות של המכונה, והם פשוט ייהרסו.

יש אנשים שמכניסים את השטיח לאמבטיה ופשוט מקלחים אותו בשמפו ומים, כדי להזרים מעליו את כל הלכלוך. זה אומנם גורם לאשליה אופטית של ניקיון ברגעים הראשונים, כי ממש רואים את הלכלוך משייט החוצה…

הבעיה שהשטיח לא מתאושש מכמויות כאלה של מים, וגם אם תניחו אותו בחוץ בשמש החזקה, הוא לא יחזור לעצמו. 

חמישה טיפים לניקוי שטיחים לבד

השטיח הוא אחד מפרטי הריהוט הכי בולטים שמוסיפים הכי הרבה צבע ויופי לסלון. יחד עם זאת השטיח הוא אחד הרהיטים שנוטים להתלכלך הצורה היסודית ביותר בבית. בין אם מדובר מלכלוך שנוע מחיות מחמד ששורטות את השטיח או עושות עליו את צרכיהן ובין אם מדובר מבלאי שגרתי. את השטיח צריך לנקות באופן שגרתי כדי להאריך את האפשרות להשתמש בו.

 ריכזנו עבורכם מספר טיפים איך מתבצע ניקוי שטיח בבית לגמרי לבד!

טיפ 1: לבדוק בפינה נסתרת

חומרים מסוימים עלולים לפגוע בשטיח ולהזיק לו במקום לנקות אותו. בפרט כאשר מדובר בשטיח מחומרים טבעיים שנארג בעבודת יד, כדאי לוודא את עמידות הצבע בפינה נסתרת ואז להשתמש בו רק אם אין סימני פגיעה בשטיח.

טיפ 2: חשוב לנקות מהר

ככל שחלף זמן רב יותר מרגע היווצרות הכתם ועד לתחילת הפעולות להסרתו, כך קטנים הסיכויים שפעולת הניקוי תוכתר בהצלחה: סוגי לכלוך מסוימים נוטים לשקוע פנימה לעומק שקשה לטפל בו ביעילות; אחרים נצמדים לסיבים ומתקשים כך שקשה להסיר אותם משם, ויש אפילו סוגי לכלוך שנכנסים פנימה וגורמים לשינוי מהותי בהרכב הסיבים עצמם – ולכן חשוב מאוד להתחיל את הניקוי כמה שיותר מהר ולא להתמהמה.

טיפ 3: אם כבר לשאוב, אז בעדינות

יש שנוהגים לשאוב את השטיח בשואב אבק על מנת להוציא ממנו חלקיקי חול ואבק, אבל בשטיחים מסוימים פעולה זו עלולה לגרום יותר נזק מתועלת: בשטיחים ארוגים בעבודת יד או בשטיחים בהם יש גדילים ("פרנזים"), פעולת שאיבה חזקה או ממושכת מדי עלולה ממש לתלוש חלק מהסיבים. לכן מומלץ לשאוב שטיחים בעוצמה נמוכה ממקסימלית ולא להשאיר את השואב זמן רב באותה נקודה. לניקוי הגדילים אפשר להשתמש במטלית לחה במקום בשואב אבק.

טיפ 4: היזהרו מחומרי ניקוי חזקים מדי

חומרי ניקוי מסוימים מכילים מרכיבים כמו חמצן פעיל, שאמנם יעיל במקרה של ניקיון בדים במכונת הכביסה אולם פחות עבור שטיחים. הוא עלול לגרום לצבעי הסיבים לדהות ולקלקל את המראה הכללי של השטיח, ולכן מוטב להשתמש בחומרים שאינם מכילים חמצן פעיל, כגון סבון כלים. למעשה, יש לא מעט כתמים שאפשר להסיר גם תוך שימוש בחומרים בסיסיים כמו סודה לשתייה, חומץ, לימון ומים חמים בלבד!

טיפ 5: אל תחכו עד שיראו את הכתם

כתמים לא נוצרים על שטיחים רק כאשר נשפך דבר מה, אלא מתלכלכים כל הזמן ולו רק בגלל הדריכה היומיומית עליהם. עם הזמן מצטבר גם לכלוך שומני בין סיבי השטיח; לכלוך זה בהתחלה אינו נראה לעין אולם עם הזמן עלול להפוך לכתם שכאשר כבר תשימו לב אליו – תתקשו להיפטר ממנו. לכן מומלץ לבצע ניקוי שטיחים אחת לשלושה או ארבעה חודשים באמצעות חומר ניקוי ייעודי.

כל כמה זמן עלי לנקות את השטיח שלי?

התשובה כמובן משתנה משטיח לשטיח ובהתאם לכמות הלכלוך שיש לכם בבית. כך לדוגמה, שטיחים שנעשים בעבודת יד נוטים לקבל יותר לכלכוך מאשר שטיחים שנעשו במפעל. בנוסף, חלק מהשטיחים עשויים מחומרים שנוטים לקבל יותר אבק ולכלוך: צמר או שטיחים עבים מפרנזים יקבלו יותר אבק ובוץ מאשר שטיחים שטוחים שהלכלוך לא יכול להילכד שם. 

עוד יש לשים לב לכך שבתים עם ילדים קטנים או בתים בהם יש לחיית מחמד אחת או יותר נוטים ללכלך את הריהוט והשטיחים בתדירות רבה יותר דבר שמגדיל את כמות הניקיונות הנדרשת. 

לכן, אנחנו חושבים שרצוי לשאוב אבק מהשטיח פעם בשבוע- שבועיים ולשלוח לבצע ניקיון רציני כולל הרטבה פעם בכמה חודשים כתלות בכמות הלכלוך שהצטברה. שימו לב שבמקרה ואתם מבחינים בתאונה על השטיח שקרתה לאחרונה כמו משקה שנשפך רצוי לטפל בזה במיידי ולא לאפשר לכתם להתייבש. 

אילו חומרי ניקוי תצטרכו?

ניקוי שטיח לבד אינה פעולה מסובכת אך לעיתים היא דורשת השקעה ורכישת חומר ניקוי ייעודי או כזה שבהכנה ביתית כדי להגיע לתוצאה אופטימלית.

  • חומר ניקוי שטיחים מומלץ הוא סודה לשתייה: סודה לשתייה היא אבקה שאתם ודאי מכירים וניתן להשיגה בזול בחנויות רבות (כולל בסופרים). בגלל זמינותו הרבה ניקוי שטיח עם סודה לשתייה, היא פעולה נפוצה ואפקטיבית מאוד. 
  • חומר מומלץ נוסף בו רצוי להשתמש הוא חומץ. גם חומר נפוץ זה בעל תכונות חומציות שמפרקות את הלכלוך כימית ומסייעות להורדת הכתמים. 
  • ניקוי שטיח עם חומץ יכול להיעשות בשילוב עם סודה לשתייה: ערבבו את שני החומרים עם מים, הזליפו מעט שמן לוונדר ורססו בעדינות על השטיח. תערובת זו קלה להכנה, אפקטיבית ומריחה נהדר.
  • באפשרותכם גם לרכוש חומר ניקוי שטיחים ייעודי אך עליכם לשים לב שהוא מתאים לסוג השטיח אותו אתם מנקים. לדוגמה, חלק מהחומרים מרוכזים מידי ויכולים לגרום לדהייה של הצבעים או לא להתאים לחומר הגלם של השטיח אם הוא עשוי מעור (אמיתי או סינטטי). ניקוי שטיח עם אבקת כביסה הינה אפשרות פופולרית גם כן.

 

סוג שטיחאופן הטיפול
ניקוי שטיח שאגיעל מנת שתוכלו לשחרר את כל הלכלוך מהשטיח הקפידו לנער אותו ביסודיות מחוץ לבית ותלו אותו לכמה שעות בשמש. לאחר מכן, השפריצו על השטיח קלות עם תמיסה של מים וסבון מיוחד וקרצפו ביסודיות. 

השאירו להתייבש בשמש.

ניקוי שטיח צמרצמר הוא חומר גלם רגיש ולכן עליכם לרצות שהניקוי לא יקלקל את המרקם הנעים של השטיח. הקפידו להשתמש רק בחומרים ייעודיים או בתמיסות עדינות ולא מרוכזות. הקפידו לשאוב את השטיח בתדירות גבוהה.  כאשר אתם משפשפים את הכתמים עשו זאת בעדינות עם כיוון הסיבים בדומה לניגוב להבדיל משפשוף חזק. 
ניקוי שטיח קששטיחי קש עשויים להיות עדינים במיוחד ולא להגיב כל כך טוב לסבון. כדי לנקות שטיחים אלה התחילו מלתלות אותם על חבל ולנער מהם כל שארית אבק, חול או פירורים. 

אם אתם מבחינים בכתם, באפשרותכם לקרצף אותו בעדינות עם תמיסה של חומץ מהול במים אך הקפידו לא להשתמש בסבון שכן השטיח עשוי להיות מחומר רגיש.  

הקפידו לשפשף א הכתם עם כיוון הסיבים כדי לשמור על צורתם.

ניקוי שטיח ויסקוזה וניקוי שטיח פרסישטיחים אלה עשויים מחומר סינטטי דמוי משי ועליכם לוודא שהחומר שבחרתם מותאם לו. התחילו את התהליך משאיבת האבק מהשטיח או מניעור שלו במרפסת או החצר. לאחר מכן רססו חומר עדין ושפשפו את הכתמים בעדינות כדי לא להזיק לטקסטורה של השטיח. אפשר להוציא את השטיח לשמש לייבוש ואוורור לאחר הניקיון. 

ניקוי שטיח פרסי יכול להתבצע באופן דומה, אך שם אתם צריכים לשים דגש רב יותר על ניקיון עדין במידה וחומר הגלם של השטיח אינו סינטטי אלא טבעי כמו משי כותנה או צמר.

ניקוי שטיח מקיר לקירהבעיה המרכזית בסוג זה של שטיחים היא שלא ניתן לנער אותם ולכן כמות האבק שהם צוברים ענקית.

 כדי לנקות את השטיח קודם כל שאבו את האבק ממנו בצורה יסודית. לאחר מכן, אם אתם מבחינים בכתמים, רססו עליהם את חומרי הניקוי בהם בחרתם להשתמש והמתינו מספר דקות לספיגה. 

לאחר מכן באפשרותכם לקרצף את הנקודות המוכתמות קלות באמצעות מטלית. 

ניקיון באמצעות חברות לניקוי שטיחים

אין ספק שהפתרון היחידי לניקוי עמוק של השטיח, הוא לשלוח אותו לניקוי מקצועי במכבסה ייעודית, שם הוא יעבור ניקוי עמוק שיחזיר אותו למראה שבו התאהבתם בחנות.

כיום מדובר בטיפול זריז ויעיל, לא יקר במיוחד, שמחזיר לכם את השטיח ממש חדש.

ואם זה שטיח שאתם לא רוצים לפרוש כרגע על הרצפה, חברת ניקוי השטיחים שולחת אותו מנוילן, כך שאתם יכולים להניח אותו באיזה שהוא מקום נסתר, ולחכות עד שתרצו להציב אותו, והוא ישמור על הניקיון שלו.

דרך אגב, נגמרו הימים שהיה צריך להתאמץ ולסחוב את השטיח למכבסה – היום באים עד אליכם הביתה וגם מחזירים אליכם הביתה את השטיחים. אנו במאסטר קלין מציעים שירותי ניקוי שטיחים עד הבית מהיום להיום! 

להצעת מחיר חייגו: 050-7831020

אודות הכותב
ינון יזדי
ינון יזדי

ינון יזדי הוא מומחה לניקוי ספות עם ניסיון של למעלה מ-10 שנים בתחום. הוא ידוע בזכות עבודתו המקצועית והיסודית, תוך שימוש בחומרים איכותיים וידידותיים לסביבה. ינון שם דגש על שירות לקוחות אדיב ומקצועי, ומבטיח שכל לקוח יקבל את הטיפול הטוב ביותר עבור הספות שלו.

מעדיפים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים:



    Phone לייעוץ ראשוני
    תחזרו אליי
    וואטסאפ