ניקוי ספות עם סודה לשתייה המדריך השלם
שתף
ניקוי ספות עם סודה לשתייה

ניקוי ספות עם סודה לשתייה המדריך השלם

ינון יזדי
ינון יזדי

ניקוי ספות עם סודה לשתיה אפשרי או לא?

ישנה מחלוקת לגבי האם ניתן לבצע ניקוי ספות עור עם סודה לשתיה, או שמא הסודה לשתייה עלולה להזיק לספה, מכיוון שהעור הוא חומר עדין שעלול לא להגיב טוב לניקוי שכזה. ואולם, ניתן לבצע ניקוי ספות עור בעזרת סודה לשתייה כל עוד מקפידים שלא למרוח יותר מדי מהתמיסה שאנו מכינים על העור.

במאמר הבא נרצה לדעת על האפשרות של ניקוי ספות עם סודה לשתייה. האם זוהי באמת שיטה שעובדת או שמא מדובר על המצאה מוחלטת? רגע לפני שתתחילו לנקות את הספה עם סודה לשתייה, מוטב כי תהיו בטוחים שזה יעיל.

ניקוי ספות עם סודה לשתיה עשה זאת בעצמך

אנשים רבים מחזיקים בספת עור בביתם. בגלל שהספה היא רהיט כה מרכזי ורב שימושי בבית, באופן טבעי הוא גם מתלכלך מפעם לפעם – ייתכן שזה בגלל ארוחת הצהריים או ארוחת הערב שאכלנו על הספה, ייתכן שאנחנו לא היינו לגמרי נקיים כשהנחנו עליה רגליים, וייתכן שפשוט עם הזמן הספה צוברת לכלוך.

אבל האם אפשר לנקות לבד את ספת העור? כמובן שכן! רבים חוששים מביצוע ניקוי ספות בעצמם, ובמיוחד כאשר מדובר בספה העשויה מעור, שכן מדובר ברהיט יקר למדי, שלא מעוניינים להחליף באופן תדיר, וחשוב מאוד לשמור עליו נקי ושלם. אך אנחנו כאן כדי לשכנע אתכם שאתם יכולים לבצע ניקוי ספות לגמרי בעצמכם, ושתקבלו תוצאות נהדרות תוך זמן קצר.

סודה לשתייה – האם היא חומר ניקוי טוב?

ניקוי ספות עם סודה לשתייה הוא שיטת ניקוי נפוצה ביותר, וזאת משום ההצלחה הרבה שהיא גורפת כמעט תמיד. ועדיין, מכיוון שהסודה לשתייה עלולה להיות חומר לא עדין במיוחד, בעל תגובה כימית חזקה – תמיד קיים חשש מסוים בשימוש בחומר הזה כאשר מעוניינים לנקות את הספה הביתית, החשובה לנו כל כך.

ואולם, כפי שצוין, ניקוי ספות עור עם סודה לשתיה הוא אפשרי בהחלט, כל עוד נוקטים באמצעי זהירות מסוימים. וכעת נציג בפניכם את שיטת הניקוי של ספת עור באמצעות שימוש בסודה לשתיה:

ראשית, אספו את החומרים שיידרשו לכם לצורך הניקוי: מים חמים, סבון כלים, בקבוק ספריי ("שפריצר"), מטלית מיקרופייבר רכה, וכמובן – סודה לשתייה.

  • פתחו את בקבוק הספריי, ובו נכין את התמיסה הדרושה לנו: נכניס רבע כוס של סודה לשתייה, 2 כוסות של מים חמים, ומעט סבון לניקוי כלים.
  • ערבבו את התמיסה עד לקבלת חומר אחיד.
  • כעת, נרסס את התמיסה על מטלית המיקרופייבר הרכה.
  • נתחיל את הניקוי בחלק נסתר של הספה, כדי לוודא שהתמיסה מתאימה ולא תסב נזק לספה. לאחר מכן, נמשיך לנקות את שאר חלקי הספה.
  • יש להקפיד לנקות גם בקפלים ובכריות הספה, ולא לפספס את האזורים הללו, על אף שהם לכאורה בלתי נראים כלפי חוץ.
  • שימו לב שלא לשפשף חזק מדי את העור, ולהקפיד על תנועות עדינות שלא יפגעו בחומר.
  • לאחר שסיימנו לעבור על כל חלקי הספה, נניח לה להתייבש למשך כחצי שעה.
  • לאחר מכן, נעבור שוב על הספה עם מטלית נוספת נקייה ולחה ממים, זאת כדי להסיר את כל שאריות חומרי הניקוי שדבקו בספה.
  • המתינו עד שהספה תתייבש – וזהו! הצלחתם לנקות את ספת העור שלכם לגמרי בעצמכם!

הערות נוספות הן שלא לרסס את התמיסה ישירות על העור, אלא לרסס אותו תחילה על מטלית המיקרופייבר הרכה – ורק אז לעסות אותה אל העור. כמו כן, לא מומלץ להרטיב ולהספיג את העור בתמיסה, וכדאי לשמור את העור לח, ולא רטוב – לצורך ניקוי מיטבי.

בנוסף, אם נתקלתם בכתם קשה במיוחד, שהתמיסה לא מצליחה להמיס, לנקות ולהעלים – נסו להשתמש במעט צמר גפן – לשפוך עליו כמות קטנה של אלכוהול – ואז לעסות את הכתם עם צמר הגפן הספוג.

אז לסיכום, ממה אנו צריכים להיזהר בעת ניקוי הספה באמצעות סודה לשתייה?

ציינו כמה דגשים לשמירה מירבית על ספת העור שלכם כאשר אתם מעוניינים לנקות אותה על ידי שימוש בסודה לשתייה. כעת נציג במסודר את אותם דגשים:

לפני תחילת הניקויבזמן הניקוי עצמולאחר סיום הניקוי
יש לבדוק מאיזה חומר עשויה הספה שלכם. ייתכנו סוגי עור מסוימים רגישים לחומרי ניקוי ממיסים – ששימוש בסודה לשתייה לא יתאים, ואף עלול לגרום לנזק.יש להתחיל עם מריחת התמיסה במקום נסתר על הספה, כדי לוודא שהתמיסה מתאימה לסוג העור ולא תסב לו נזק.יש להניח לתמיסה להתייבש על גבי העור, ובזמן זה מתרחשת פעולת הניקוי והמסת הכתמים.
יש לנקות את הספה באופן שטחי, על ידי ניגוב שלה עם מטלית לחה, או שאיבת אבק ממקומות נסתרים, בין הקפלים ובין כריות הספה – זאת כדי שהניקוי יהיה יעיל (בדיוק כמו שמטאטאים את הבית לפני ששוטפים אותו).יש לעסות את הספה בעדינות על ידי המטלית הספוגה בחומר, ולא לשפשף אותה בגסות עם תמיסת הסודה לשתייה.בסוף, יש לנקות היטב על ידי מטלית לחה את שאריות התמיסה.

לסיכום, ניקוי ספות עם סודה לשתייה הוא ניקוי אפשרי ואף מומלץ במקרים מסוימים, זאת כיוון שמדובר בחומר ניקוי מצוין שנותן תוצאות באופן כמעט תמידי וודאי. ואולם, כשמדובר בספות עור, יש לזכור שהעור הוא חומר רגיש. כמו כן, ישנם סוגים רבים של ספות עור, ולכן חשוב לבדוק את הסוג המסוים שלכם, ולדעת אם הניקוי מתאים לו.

ואם החלטתם לנקות ספת עור עם סודה לשתייה, השתמשו בדגשים שצוינו, וזכרו תמיד שסודה לשתייה הוא חומר ממיס, ולכן יש לנהוג בו בזהירות המתאימה – למען קבלת תוצאות מדהימות, וספה כה נקייה עד שתיראה כמו חדשה!

ניקוי ספות עם סודה לשתייה – לא בכל ספה

את הפתרון הזה תוכלו לבחור כאשר אנו מדברים כל ניקוי של ספות ישנות יחסית. ניקוי של ספות שאין להן ערך סנטימנטלי אצלכם. אם יש לכם ספה חדשה או ספה חשובה, אנו מציעים לכם לבחור באפשרות אחרת.

בכל זאת מספיק שתעשו טעות קטנה, ותמצאו את עצמכם הורסים את הספה. מה שגם אף אחד לא יכול לתת לכם אחריות על ניקוי ספות עם סודה. לכן תבינו כי בסופו של יום אתם אלה שצריכים לעשות את הבחירה שמתאימה לכם.

אל תחסכו – הזמינו חברת ניקוי ספות

לא מעט דברים טובים נאמרו על האפשרות של ניקוי ספות עם סודה לשתייה. אך עדיין ההצעה האידיאלית עבורכם היא להזמין חברה המתמחה בניקוי של ספות. כך תוכלו לדעת כי התוצאה הסופית תהיה בדיוק לשביעות רצונכם.

חברת מאסטר קלין היא חברה מקצועית המציעה שירותים מתקדמים של ניקוי ספות. כל מה שאתם צריכים זה להתקשר אל החברה על מנת לקבל שירות מקצועי.

פתאום תבינו כי אין צורך להשתמש בסודה לשתייה על מנת לנקות ספה. יש חברה מקצועית שזוהי ההכשרה שלה, והיא תגיע אליכם עם הציוד המתאים.

אודות הכותב
ינון יזדי
ינון יזדי

ינון יזדי הוא מומחה לניקוי ספות עם ניסיון של למעלה מ-10 שנים בתחום. הוא ידוע בזכות עבודתו המקצועית והיסודית, תוך שימוש בחומרים איכותיים וידידותיים לסביבה. ינון שם דגש על שירות לקוחות אדיב ומקצועי, ומבטיח שכל לקוח יקבל את הטיפול הטוב ביותר עבור הספות שלו.

מעדיפים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים:



    Phone לייעוץ ראשוני
    תחזרו אליי
    וואטסאפ