הכלב עולה על הספה כשאני לא בבית
שתף
כלב על הספה

הכלב עולה על הספה כשאני לא בבית

ינון יזדי
ינון יזדי

בשנים האחרונות יצא לנו לקבל עשרות אלפי פניות להזמנת שירותי ניקוי ספות עד הבית כאשר במקרים רבים אנחנו מסרבים להגיע מהסיבה שהנזק של הספה לא ניתן לטיפול באמצעות ניקיון.

כחברה שמעניקה שירותי ניקוי ספות עם חומרים ידידותיים לכלבים וחיות בזווית ראייה שלנו יש צורך לשמר ספות בבתים רבים בהם מגדלים בעלי חיים עם דגש על כלבים.

לכלב שלכם ישנה נטייה לעלות על הספות בבית? הוא מנצל את הזמנים אשר בהם אתם לא נמצאים בבית ועושה ככל העולה על רוחו, בעיקר התפרקדות על הספה שאתם ממש אוסרים עליו להתקרב אליה? יש מה לעשות על מנת למנוע את התופעה. מה תוכלו לעשות?

תגרמו שהספה לא תהיה כיפית לכלב

על מנת להקנות לכלב הרגלים נכונים, הטוב ביותר הוא פשוט לגרום לכך כי הספה לא תהיה נגישה לכלב וכי היא לא תהיה נוחה עבורו.

  • חוסמים את הגישה לספה – אפשר לעשות זאת על ידי הנחת כיסאות על גבי הספה, זאת על מנת להרגיל את הכלב להרגלים נכונים.
  • רשת מתכת – אפשר לפרוס בכל זמן אפשרי רשת עשויה מתכת על גבי הספות, בעיקר בזמנים אשר בהם אתם לא נמצאים בבית וזה בדיוק הזמן שהכלב ינסה לנצל את הפרצה ולטפס על הספה. עם הזמן הוא ילמד שגם כאשר אין רשת על הספה, אין לו בעצם מה לחפש על הספה כי היא ממש לא נוחה עבורו.
  • מעקמים את הספה – תוכלו להגביה מעט רגל אחת של הספה על ידי ערימת ספרים אותה תוכלו להניח מתחת לרגל. הספה העקומה ממש לא תהיה אטרקטיבית עבור הכלב. היא גם תהיה לא יציבה והיא תרתיע את הכלב.
  • משחת בנג'י – כדאי לחשוב על משחת בנג'י אותה אפשר למרוח באזורים אשר אותם מרחרח הכלב לפני שהוא מחליט לטפס על המיטה. כך הוא יירצע מהספה.
  • אילוף – כאשר אתם יושבים על הספה והכלב מתקרב ומניח גם כן רגל על הספה, אמרו לו – "לא"! ונתקו ממנו קשר עין.

אז נכון שיש לנו כאן שורה של עצות ופתרונות אשר אלו עשויות להועיל ולפתור את הבעיה. אך חשוב לדעת כי כל העצות הללו לא יוכלו להועיל אם לא תכינו עבור הכלב מיטה נוחה משל עצמו.
לא תוכלו לנשל את הכלב מהספות בבית בלי להעניק לו תחליף הולם, נוח וכייפי עבורו.

המיטה של הכלב צריכה להיות הכי כיפית ונעימה עבורו

יש ללמד את הכלב לציית להוראה "למקום" על ידי אילוף חיובי. כאשר הכלב שוכב במיטה שלו יש להעניק לו על כך צ'ופרים, חום ואהבה אשר אלו יעודדו אותו להמשיך בהרגלים הטובים.

כלבים קטנים כמו גם כלבים אשר להם פרווה ושיער קצרים ודלילים, הינם רגישים מאוד לקור. כאשר מדובר בעונת החורף הם מחפשים מקום נעים וחמים להתכרבל בו. אם אנחנו לא רוצים שהספות שלנו יהוו המקום החמים, חשוב לדאוג כי המיטה של הכלב תהיה חמה, מזינה ונעימה. אפשר לשם כך לקנות שקיות חימום אשר אלו יסייעו לכלב להתחמם במיטתו.אפשר ללכת על צעצוע אהוב על הכלב אשר יונח במיטתו של הכלב. אם זה קונג ממולא שזהו צעצוע האכלה אותו ממלאים בחמאת בוטנים או בפטה בשרי אשר מיועד עבור כלבים. לחילופין ניתן להניח עבורו עצם מעושנת מחנות חיות. אלו ימשכו את הכלב לשכב במיטתו ולהבין כי שם המקום הכי מתאים ונעים עבורו.

ברור כי ללא השקעה, הכלב לא ילמד ולא יידע כי אין לו מה לחפש על הספות שלנו בבית. הוא ינצל כל פרצה ובכל פעם שלא נשגיח, הוא פשוט יטפס על הספה. אך עם אילוף עקבי, עם הצעת תחליף נוח ומפנק באמת, אפשר יהיה להיות רגועים כי הספה תישאר בלעדית עבור בני הבית הולכי על שניים.
הכלב יאהב את המיטה המיועדת לו.

אודות הכותב
ינון יזדי
ינון יזדי

ינון יזדי הוא מומחה לניקוי ספות עם ניסיון של למעלה מ-10 שנים בתחום. הוא ידוע בזכות עבודתו המקצועית והיסודית, תוך שימוש בחומרים איכותיים וידידותיים לסביבה. ינון שם דגש על שירות לקוחות אדיב ומקצועי, ומבטיח שכל לקוח יקבל את הטיפול הטוב ביותר עבור הספות שלו.

מעדיפים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים:



    Phone לייעוץ ראשוני
    תחזרו אליי
    וואטסאפ